miercuri, 9 septembrie 2020

ARGUMENTE BIBLICE PENTRU BOTEZUL COPIILOR MICI ( 5 )


                        ARGUMENTE BIBLICE PENTRU BOTEZUL COPIILOR MICI     ( 5 )

1    EVREI 6 v 1 - 3  aceste versetene arata cateva lucruri cu privire la viata de credinta
                   = invatatura despre botezuri punerea mainilor etc sant invataturi incepatoare  Crestini au auzit au implinit dar nu raman la aceste lucruri incepatoare ci merg spre cele desavarsite Deci daca cineva ramane la aceste lucruri este un prunc un copil in DH si nu se deosebeste cu nimic de un copil iar cresterea lui este cu semnul intrebari Deci cei ce sustin aceste lucruri arata imaturitate in intelegerea cuvantului DH
                   = daca ei nu sant multumiti cu ce au din partea DH vin si pun din nou temelia pocaintei de faptele moarte si adauga un alt botez la maturitate si punerea mainilor ceace face sa treaca peste ceace este scris ex 1Corinteni 4 v 6  Si mai mult ei descopera ca facand aceasta tot asa raman pentru ca botezul nu spala inima nici gandurile nici nu izbaveste ci toate acestea doar sangele DH le face si aceasta atunci cand cred lucrul acesta
                   = cand D-zeu spune un lucru sa il fac nu spune apoi sa nu il mai fac ci doar i-mi arata nebunia mea aplecarile inimi mele spre rau asa cum i-a aratat lui Balaam  ( Numeri 22 v 7 - 13 si v 19 - 22 ) Cand D-zeu a spus ca si copii sa fie unde santem noi ex Deuteronom 29 v 10-15nu a spus ca doar noi adulti intram in legamant ci TOTI si pot eu parinte sa scot aceste cuvinte in afara scripturi pe motiv ca copilul are o varsta frageda si nu intelege?  NICIDECUM  Autorul epistolei lasa sa se inteleaga ca daca ar avea cineva un alt gand trebuie adus inaintea DH si facut rob ascultari de el si daca gandul meu il fac rob inseamna ca raman la ce este scris si privesc familia ca un tot unitar asa cum o privrste D-zeu

2    1CORINTENI 1 v 7  ne marturiseste aici Pavel ce misiune i-a dat DH  si anume NU SA BOTEZE ci sa VESTEASCA EVANGHELIA dar vad la multi ca pun mai pe sus botezul ca Evanghelia si primul lucru care te intreaba este ,, ai incheiat legamant cu D-L prin botez?''nu ar fi normal sa ma intrebe ,, ai incheiat legamant cu DH pri jertfa?'' De ce intreaba asa? pentru ca ei inteleg gresit botezul inteleg gresit valoarea sangelui DH si inteleg gresit conceptia lui D-zeu despre familie
-in 1 Corinteni 7 v 14 cuvantul spune ca barbatul necredincios este sfintit prin sotia credincioasa si invers iar copiii rezultati sant priviti de D-zeu ca sfinti si pot eu parinte credincios sa-i vad pe copii mei altfel decat ii vede D-zeu pe motiv ca asa mi sa spus? NICIDECUM Mai mult pot impiedica ca copilul sfintit prin mine ca parinte credincios sa fie botezat pe motiv ca nu intelege sau nu poate alege singur datorita varstei?  NICIDECUM  Ci eu parinte stiind ca copilul este sfant pentru ca asa il vede D-zeu caut sa-l botez incluzandu-l in biserica lui ca membru egal in drepturi cu mine
- daca atunci credinta unuia era asa de importanta incat il sfintea pe cel necredincios ba mai mult D-zeu privea copii ca fiind sfinti astazi credinta a doi parinti credinciosi sa fie fara insemnatate pentru a face ca copilul sa fie sfant? NU  Deci daca botezul inseamna marturia unui cuget curat atunci copilul sfant este cel mai indicat sa fie botezat   In scriptura nu exista nici un caz in care copii nascuti din parinti credinciosi sa fie botezati la maturitate Introducerea copiilor in sanul biserici prin porunca divina este de netagaduit Unicitatea ADUNARII lui D-zeu in ambele perioade VT si NT este de netagaduit Legamantul lui Avraam care atinge toate neamurile  pamantului este de asemenea de netagaduit Nu gasim in NT sau in scrierile biserici primare nici un indiciu potrivit caruia acest mare privilegiu sa fi fost retras deci indiscutabil ramane in picioare Din contra privilegiile NT nu sau micsorat ci sau extins adica daca taierea imprejur era facuta doar baietilor acum botezul se face si fetitelor aratand ca aici nu mai este nici iudeu nici grec nici schit nici barbar nici rob nici liber nici parte barbateasca nici parte femeiasca pentru ca toti santem una in DH ex Galateni 3 v 28 si pot eu parinte sa i-mi separ copilul de a fi in biserica D-lui prin  botez pentru ca el nu intelege lucrul acesta? NICIDECUM  Asta inseamna sa ma opun voi lui D-zeu CONSTIENT
- profetul Isaia desi un slujitor al VT vorbeste mult despre familia crestina prezentata si in NT aratand ca poporul evreu va fi un neam binecuvantat ei impreuna cu odraslele lor ex Isaia 44 v 3 si Isaia 66 v 23  Putem face legatura intre spusele lui Ieremia in cap 31 v 33 - 34 si Matei 19 v 14 care arata ca D-zeu va pune legile lui in inima tuturor si a celor mici si a celor marisi toti il vor cunoaste de aceeac DH spune lasati copilasi sa vina la mine
                                                                    VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu