1). O ADUCERE AMINTE:
- a jerfei de la cruce;
- a pretului platit de Domnul Hristos;
- adragostei fara egal aratata oamenilor vinovati;
- eu o mana de tarana la masa cu DUMNEZEU;
- eu pacatosul iertat datorita Domnului ISUS la masa cu DUMNEZEU;
- eu nevrednicul invrednicit prin credinta;
- bucuria ca am fost iertat nu judecat;
- bucuria ca am fost izbavit de pacat;
- bucuria ca sunt un copil al lui DUMNEZEU;
- pentru dragostea nemeritata;
- pentru primirea nemeritata;
- pentru locul nemeritat;
- la sfintenie;
- la lucrare;
- la consolidarea trupului ;
- a lucrarii Lui in mine;
- a lucrarii Lui in biserica;
- a lucrarii Lui pe pamant;
- am dorit mult spunea Domnul;
- cand iubesc implinesc, cand nu iubesc gasesc scuze;
- in fata oamenilor ;
- in fata cerului;
- in fata vrajmasului;
- la o viata de veghere;
- la o viata sfanta;
- la o viata de asteptare a venirii Mantuitorului;
Astept sa scrii si despre botez cu argumente de ce este bine sa faca cand sunte prunci si nu adultilor, dar se fie foarte detalia si pe intelesul tuturor. Ma lovesc frecvent de astfel de intrebari si de multe ori nu stiu ce sa spun.
RăspundețiȘtergereSi daca este o bucurie atunci de ce se oficiaza asa de sobru, cu cantari triste, si intr-o atmosfera de priveghi?
RăspundețiȘtergereO singura data Cina a fost un moment trist: inaintea crucificarii. Dar de atunci CINA chiar este un moment de mare bucurie intrucat Hristos e viu!!!
Nu exista bucurie trista. Nici veselie sobra. Ori e bucurie, ori e tristete. Si oficierea Cinei este intotdeauna facuta intr-o atmosfera de adanca sobrietate. Practica combate teoria.
E suficient ca lumea cu mersul ei ofera multe prilejuri de intristare, fapt pentru care credinciosilor le este peste limita de toleranta sa mai accepte "bucurii" triste si la strangerea Bisericii. Cu atat mai mult cu cat si pentru faptul ca predicatorii, cand vorbesc de bucuria participarii la Cina, au niste figuri mai degraba de ciocli, decat de oameni care chiar sunt veseli si bucurosi.
Ipocrizia intre ceea ce se predica CA AR TREBUI SA FIE si CEEA CE CHIAR ESTE CA PRACTICA e atat de pregnanta incat si copiii isi dau seama de ea, nu doar adultii. Si toata lumea este scarbita. Fapt pentru care se refuza sistematic, ca un act de protest tacut, individual, participarea la Cina. Nu pentru ca credinciosii nu mai au consideratie pentru CINA, ci ca protest impotriva pastorilor si slujitorilor ipocriti care oficiaza Cina.
Bineinteles ca sunt "construite" altfel de scuze, plauzibile si "neutre", care sa nu-i acuze nici pe ei, credinciosii; si care sa nu-i incrimineze nici pe ei, pastorii lor.
Dumneavoastra, domnule pastor, v-ati privit vreodata in oglinda in timp ce predicati despre bucuria Cinei, ca sa vedeti ce fata deloc bucuroasa aveti?
De cate ori, in timpul rostirii mesajului despre BUCURIA Cinei zambiti auditoriului? Oamenii tristi nu transmit bucurie, chiar daca vorbesc despre ea.