joi, 23 aprilie 2020

DE CE ESTE GREU SA-L IUBIM PE DH




                                             DE CE ESTE GREU SA-L IUBIM PE DH
                                                                  Luca 7 v 47
- in acest capitol DH scoate in relief comportamentul a doua persoane care si-au aratat fata de EL un anumit comportament care la prima vedere credeai ca este din dragoste dar nu era
- fariseul il invita pe DH in casa la masa aratand prin acest gest ca il pretuieste ca il iubeste etc dar oprindu-se la jumatatea drumului cu actiunea manifestarii pretuirii si dragostei pentru DH
- femeia insa aduce ceva de pret apoi se aseaza intr-un loc care arata supunere pretuire dragoste etc si din acea pozitie incepe sa-si manifeste dragostea fata de DH
- DH scoate in evidenta FALSITATEA dragostei fariseului si in acelasi timp scoate in evidenta AUTENCITATEA dragostei femeii aratand marea diferenta dintre ei
- se pune intrebarea DE CE ESTE GREU SA-L IUBIM PE DH?  sa privim in text

1 CA SA-L IUBESC PE DH TREBUIE SA RENUNT LA IDENTITATEA MEA
- femeia sa apropiat sa SLUJEASCA nu sa fie vazuta sa fie aplaudata etc intro pozitie care arata ca a renuntat la identitatea ei fara sa fie afectata de cei din jur de cuvintele lor de ce gandeau despre ea etc
- gestul ei si actiunea ei arata cat de mult il iubeste pe DH cat de mult il pretuieste pe DH cat de mult il cinsteste pe DH si demonstrand in acelasi timp ca pentru a face lucrul acesta ea a renuntat la identitatea ei la statutul ei la religia ei la traditia ei la lume etc si si-a aratat DRAGOSTEA ei pentru DH intrun moment imposibil din punct de vedere cultural
- noi spunem ca il iubim pe DH dar am RENUNTAT LA IDENTITATEA NOASTRA?
- il vestim acolo unde pare imposibil? unde pare ca nu se poate? unde religia este la ea acasa? etc
- ca sa fac ce a facut femeia trebuie sa renunt la identitatea mea altfel dragostea mea pentru DH este O FALSITATE
- DH ne este un ex personal in Ioan cap 13 de slujire in sensul renuntarii la IDENTITATE la LOCUL intre ucenici la TITLU DE INVATATOR etc si arata felul si modul DRAGOSTEI pentru ucenici

2 CA SA-L IUBESC PE DH TREBUIE SA RENUNT LA TOT CE AM
- femeia nu numai ca a renuntat la IDENTITATE ci a renuntat si la tot ce avea aducand totul la DH ca semn al dragostei ei  Am titluri in societate renunt la ele ca PAVEL Am bunuri renunt la ele ca ZACHEU Am casa renunt la ea si o transform in adunare ca IUDA ( FA 9 v 11 ) Am averi renunt ca numai eu sa beneficier ci si altii ca cei din FA 4 v 32 etc
- ca sa renunt la tot ce am trebuie sa renunt la mine insumi sa renunt la identitatea mea
- am renuntat eu la tot ce am? Nu pot iubi pe DH impartindu-mi inima si cu altceva pe linga EL
- ORI DH ORI ALTCEVA  El vrea toata inima nu sa O IMPARTA CU ALTCINEVA SAU ALTCEVA

3 CA SA-L IUBESC PE DH TREBUIE SA RENUNT LA VIATA MEA
- femeia a renunta la viata ei inainte de a merge acolo pentru ca stia ce o va astepta datorita statutului ei si culturii vremii de aceia a putut sa-si arate dragostea fata de DH
- ce inseamna a renunta la viata?        INSEAMNA;
           = ca eu traiesc si  alimentez OMUL CE NOU prin CITIRE RUGACIUNE PARTASIE CU FRATII CU SURORILE pri MERSUL LA BISERICA prin POST prin VESTIREA EVANGHELIEI etc Inseamna ca eu pot fi jignit pot fi vorbit de rau pot fi batjocorat etc dar nu pot permite ca DH sa fie vorbit de rau sa fie batjocorat  necinstit etc din pricina mea sau a altuia
           = ca eu sa fiu o jertfa de bun miros pentru DH in tot ce fac Atunci cand lucrez pentru DH cu inima curata fara ascunzisuri aduc o jertfa de acest fel ba mai mult cand imi predau toate madularele DH aceasta este o jertfa duhovniceasca placuta lui D-ZEU (Romani 12 v 1)
           = ca eu sa sufar din partea fratilor fara a ma indreptatii fara a ma apara fara a ma dezvinovatii etc
- suferinta va fi asa de grea dar tot asa de usoara pentru ca sufar pentru ceice ii iubesc
- asa a suferit DH foarte greu pentru ca se incarcase cu pacatele noastre si la facut sa strige ELI  ELI  LAMA SABACTANI dar ia fost si usoara suferinta pentru ca sa rugat TATA IARTAII CA NU STIU CE FAC care arata cat de mult ne iubeste

FINAL  Acum cand am aflat din cuvant de ce este greu sa-l iubesc pe DH ce voi face/ INLATUR OBSTACOLELE SAU ADAUG ALTELE?








ANOMALII IN VIATA UNUI UCENIC




                                            ANOMALII  IN  VIATA  UNUI  UCENIC
                                                                   Marcu 14
- Petru a fost chemat de DH pe cand era pescar si interesant este ca nu a amanat nu a respins nu a cerut lamuriri nu a intrebat ,,cine esti''? unde ma chemi? etc ci pur si simplu Petru a lasat totul si a plecat dupa DH ca si cum ar fi stiut unde merge dupa cine merge etc
- sa privim acum in viata lui dupa ce incepe sa-l cunoasca pe DH intr-o oarecare masura si sa observam cateva anomalii din viata lui

1 PETRU VORBESTE FARA SA CUNOASCA PRETUL   v 27-31
- stia el ce-l asteapta? NU dar vorbeste cu atata usuratate si incredere in el de vrea sa-l convinga si pe DH dupa ce sa convins pe sine  DH sa adresat la toti dar Petru il coresteaza in afara de mine vorbind neintrebat si mai mult vorbind fara sa cunoasca pretul  Stim noi care este pretul urmarii DH?
- Stim noi ce inseamna sa mergi impotriva curentului vremii? sa traiesti impotriva religiei ? sa raspunzi conducatorilor religiosi care te provoaca la intrebari al caror raspuns ii irita? NU, NU STIM
- Stim noi ce inseamna sa fim batuti? sa fim deposedati de bunuri? sa fim judecati pe nedrept? NU, NU STIM
- asa nu a stiut nici carturarul din Matei 8 v 19-20 ce cost are a -l urma pe DH
- cand vorbesc trebiue sa si cunosc pretul urmarii DH ex Evrei 11 v 36-40
- cate cuvinte usuratice spunem noi care mai pe urma ni le retragem  In multe situatii punem copii inaintea DH si DH ne invata altceva  punem munca inaintea DH care ne invata altceva  punem placerea personala inaintea DH care arate altceva etc
- vorbim fara sa stim fara sa gandim fara sa conoastem etc
- cand Petru a vazut pretul sa LEPADAT de DH si asa facem si noi in multe situatii

2 O ALTA ANOMALIE ESTE CA PETRU DOARME IN LOC SA SE ROAGE  v32-42
- DH urma sa se incarce cu pacatele noastre EL cel SFANT NEPRIHANIT EL CARE NU AVEA PACAT si ii ia pe ucenici si ii roaga sa se roage impreuna cu EL dar ei au adormit
- sant multe ipostaze in viata cand in loc sa ma rog dorm sau in loc vestesc tac sau in loc sa ajut lucrare ma scuz sau in loc sa fac vizita ma uit la TV etc de ce? pentru ca nu inteleg rostul meu ca crestin in lucrarea la care ma cheama DH
- asa a facut IONA cand toti erau ingroziti si nu stiau ce sa faca IONA in loc sa le vesteasca pe D-ZEU se culca ca si cum nu l-ar cunoaste pe D-ZEU ca si cum nu-i treaba lui etc
- ce facem noi in aceasta vreme grea de incercare cand zeci de mii de semeni mor din cauza virusului - NE RUGAM SAU  DORMIN ?  Petru a dormit noi ce facem?

3 O ALTA ANOMALIE ESTE CA PETRU POARTA O ALTA SABIE    v 47
- Petru purta o sabie care ranea care aducea durere care facea sa curga singe etc
- Scriptura ne spune ca sabia pe care trebuie sa o purtam trebuie sa fie cu doua taisuri care aduce eliberare De cate ori nu am folosit aceasta sabie si am adus in viata fratilor DURERE  SUFERINTA DESPARTIRE PIERDERE RUSINE etc
- sa folosim CUVANTUL care este O SABIE CU DOUA TAISURI ( Evrei 4 v 12 ) care dusa in viata cuiva face separatie face curatenie face lumina face legatura cu DH etc
- ce sabie port cu mine?
- priviti-l pe Petru cand foloseste sabia cu doua taisuri si vom vedea ca aceasta lovire a adus incredintare de pacat a adus renuntare la viata de pacat a adus pocainta fata de D-ZEU a adus cinste lui D-ZEU etc  ex FA 2 v 22-41

FINAL - de multe ori avem si noi aceste anomalii in viata noastra de ucenici dar sa-L rugam pe DH sa ne izbaveasca si sa-L PUTEM URMA FIIND CONSTIENTI DE PRET