vineri, 11 septembrie 2020

ARGUMENTE BIBLICE PENTRU BOTEZUL COPIILOR MICI ( 6 )


                      ARGUMENTE BIBLICE PENTRU BOTEZUL COPIILOR MICI     ( 6 )

- IN MATEI 18 v 2 - 4 spune ca orice adult trebuie sa se faca ca un copil ca sa ajunga in cer aratand prin aceasta ca un copil are mai multa trecere decat un adult si daca DH i-mi spune mie adult sa ma fac ca un copil cine sant eu sa i-mi indepartez copilul de a primi ca si mine intrarea in biserica prin botez si in acelasi timp sub binecuvantarile lui D-zeu ? Nu exista parinte care sa astepte trezirea credintei sau a cugetului pentru a hrani imbaia imbraca copilul ci este constient de nevoile lui materiale  Dar pe cele spirituale sa le uit? NICIDECUM  cuvantul ma indeamna ,, si pe acelea sa le faceti dar nici pe aceste sa nu le lasati nefacute'' ex Matei 23 v 23 Cuvantul ma invata pe mine parinte sa cresc copilul invatandu-l calea D-lui si cand va imbatrani nu se va abate de la ea  ex Pilde 22 v 6 ba mai mult D-zeu i-mi porunceste acest lucru ex PS 78 v 5 - 7 Copilul nu intelege cat este mic dar eu parinte inteleg si il invat cine este D-zeu cum sa se raporteze la D-zeu cum sa comunice cu D-zeu etc Dar daca eu parinte nu fac asa ceva pentru mine sigur ca nici de copil nu ma ocup si gasesc mai lesne sa spun ,, lasa-l sa creasca '' decat sa i-mi vad responsabilitatea de parinte in fata lui D-zeu In cuvant ne este aratat ca atunci cand un parinte pacatuia tot ce era al lui era nimicit inclusiv copii ex ACAN  CORE  DATAN  ABIRAM etc de ce si copii ? pentru ca copii erau vazuti LEGATI de parinti PARTASI aceleiasi soarta impartasind aceleasi necazuri etc pentru ca asa ii vede D-zeu si eu sa ii vad altfel? NU  Oare cand este vorba de binecuvantare sa fie altfel? NU Cand eu sant binecuvantat de D-zeu beneficiaza si copilul meu in ciuda faptului ca el nu intelege nu crede etc si daca in cele materiale este asa tot asa este si in cele spirituale cu toate ca copilul nu intelege nu poate crede etc Daca D-zeu priveste in pedeapsa familia ca un tot unitar tot la fel o priveste si in binecuvantare Daca eu parinte am fost botezat mare ca nu am fost botezat cand am fost copil i-mi botez copilul tocmai sa implinesc cuvantul lui D-zeu pentru copil adresat mie parinte asa cum israelitul TREBUIA sa-si taie imprejur copilul ca sa nu fie omorat si el si copilul si pentru ca binecuvantarea D-lui sa vina peste copilul meu
- multi spun ca nimeni nu poate primi HAR daca nu-l ceri dar oare prin faptul ca DH si-a pus mana peste ei nu a transmis HAR acestor copii chiar daca ei nu au cerut lucrul acesta? DA
- cand sutasul ex Luca 7 v 1 - 10 la rugat pe DH sa ii vindeca robul nu a fost respins pe motiv ca nu a cerut robul ci la vindecat pe baza cereri stapanului TRANSMITAND HAR robului ca sa fie sanatos
- la fel si fica femei cananite ex Matei 15 v 21 - 28 a fost vindecata prin cererea facuta de mama PRIMIND HAR de la DH ca sa fie vindecata
- in Matei 9 v 2 - 8 ni se arata ca slabanogul a fost vindecat datorita credintei celor care l-au adus si a primit HAR ca sa se faca sanatos etc si mai sant multe ex aratate in cuvant  Daca deci toti acestia si multi alti au fost vindecati si inviati datorita credintei in DH a altora si au primit HAR oare nu tot asa este si cu botezul unde pe baza credintei mele de parinte copilul primeste HAR in ciuda faptului ca nu intelege ca nu crede ? etc DA ASA ESTE  Cand DH spune ,,lasati copilasi sa vina la mine '' cuvantul folosit in limba greaca este ,,MONO'' care inseamna PRUNC adica cei care nu se pot apropia de uni singuri si care nu pot lua o decizie de uni singuri ci sant adusi Oare acesti parinti prezentati aici care si-au adus copii la DH nu erau constienti ca copii lor vor primi HAR? DA erau constienti ba mai mult ei doreau ca copii lor sa fie binecuvantati si sa beneficieze de tot ce beneficia ei ca parinti si intelegand lucrul acesta si-au adus copii la DH DEPLINI CONVINSI ca acesti copii fac parte din singura categorie care va mosteni imparatia lui D-zeu
- daca DH spune lasati sa vina la mine pot eu parinte sa-mi opresc copilul sa se imbrace cu Dh ex Galateni 3 v 27 prin botez ? NU EVIDENT
- sant ex in cuvant de familii intregi botezate
          = casa lui Stefana 1 Corinteni 1 v 16 unde multi spun ca nu erau si prunci ignorand gandirea evreasca cu privire la familie
          = casa Lidiei FA 16 v 15 care sa botezat la maturitate ca nu a mai fost botezata dar nu a spus despre copii ei sa mai cresca ca sa inteleaga ci si-a botezat intreaga familie demonstrand ca ca copii erau parte din ea si nu cred ca toti erau majori asa cum sustin uni fara argumente biblice si staruiesc in prostia lor
          = casa temnicerului  FA 16 v 33 - 34 unde el si toti ai lui au fost botezati dar mentioneaza cuvantul ca pe baza CREDINTEI LUI nu a tuturor celor din casa lui Deci el a crezut sa botezat si apoi imediat toti cei din casa lui au facut botezul pentru ca familia era un tot unitar si nu altfel
- daca crestini din primul veac in dorinta de a usura sufletele celor ce au murit nebotezati incepusera sa se boteze inca o data pentru cei morti ex 1 Corinteni 15 v 29 cum cred unii ca ei si-ar fi lasat copii nebotezati pe motiv ca nu inteleg sau ca nu cred ? NICIDECUM Deci cei ce sant nepasatori fata de copii lor ar trebui sa gandeasca macar ca acesti oameni  Majoritatea protestantilor de-a lungul istoriei ex LUTERANI  ANGLICANI  METODISTI  REFORMATI  PRESBITERIENI  ETC au practicat botezul copiilor  Primi care au refuzat au fost ANABAPTISTI care incepand cu secolul 16 au vrut ca adeptii lor sa demonstreze public renuntarea la orice mostenire catolica prin practicarea botezului la maturitate
- in sinodul de la Cartagina din anul 251 Ciprian episcopul Cartaginei a redactat un raspuns catre Fidus care propusese ca botezul copilului sa se faca la varsta de 8 zile ca si taierea imprejur Fidus nu se indoia de legitimitatea botezului copiilor ci doar dorea sa stie daca se putea face la varsta de 8 zile
                                                                    VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu